Pagina's

dinsdag 9 maart 2010

Makelaar vs. Schoonmaakster

Heb vorige week mijn huis in verkoop gegeven bij een makelaar. En dacht toen: stel dat het waar is. Dat er in 2020 geen makelaars meer zijn. Dat iedereen zijn huis zelf verkoopt via ingenieuze internet systemen. Serieus K%$^te voor mijn bedrijf. Daar kon ik niet van slapen waarop ik mijn vrouw wakker schudde voor urgent beraad.

‘Schatje’
‘Mwoah….wrotopgaslapengek’
‘Schatje, Prada heeft uitverkoop’
‘Wat? Ik ben wakker…ik ben wakker!’

Nadat het me gelukt was het zonnetje uit mijn leven wakker te krijgen zocht ik naar een manier om mijn zorgen met haar te delen.

‘Hey, poedeliewoepsie, jij wilt toch een schoonmaakster?’

Het is donker in onze slaapkamer, dus ik ben blij dat ze de huichelachtige grijns op mijn gezicht niet kan zien. Ze draait zich naar me toe en ik hoor de verwachting in haar stem als ze zegt:

‘Nou ja, wil, het lijkt me niet meer dan normaal. Al mijn vriendinnen hebben een schoonmaakster, ik werk hard en met de kids erbij is dat best druk. Als we een schoonmaakster nemen hoef jij voortaan op zaterdagochtend niet meer de beschimmelde restjes Nijntje koekjes van onder de keukenkastjes te schrapen’.
‘Ok, snap ik, lotusbloempje. Maar zijn we het erover eens dat we dan iemand inhuren voor werkzaamheden die we in feite ook zelf kunnen doen?’

Ze haalt haar handen even door haar extensions en denkt na. Ik weet uit ervaring dat dit even kan duren en maak van de gelegenheid gebruik voor een kort toiletbezoek. Na een klein kwartier ben ik terug.

‘Eeehm…Ja, dat is wel zo, maar daardoor hebben we meer tijd om leuke dingen met de kinderen te doen (lees: winkelen), bij onze vrienden langs te gaan (lees: winkelen) en om gewoon eens wat tijd te hebben voor elkaar (lees: winkelen)’.
‘Je hebt gelijk. En ik kan niet wachten om meer tijd met jou en de kinderen door te brengen. En eerlijk is eerlijk roomsoesje van me, wij zijn geen schoonmaak mensen toch?’
‘Nou, het is niet dat ik het niet kan of wil, het is een kwestie van priwowie…priogitij…priora…ehm…wat je belangrijk vindt.’
‘Klopt! Net als bij de verkoop van ons huis toch? Het is niet dat we het niet kunnen of willen. Maar het laten doen door een vakman is makkelijker en we weten zeker dat het goed gebeurt.’
‘Maar, manniepannie, je had beloofd dat de duizenden euro’s die we zouden besparen door ons huis zelf te verkopen in Botox mochten worden geïnvesteerd!’
‘Das waar, toch maar geen schoonmaakster dan?’

‘Hé, maar, huuuh?’
‘Laat maar, slaap lekker schatje’

2 opmerkingen:

  1. Euhhh ik neem aan dat poedeliewoepsie deze blog ook leest en daar ook op zal reageren.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poedeliewoepsie (de term is gestolen van Hans Teeuwen) leest niet, ze kijkt plaatjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!