Pagina's

dinsdag 23 maart 2010

Janetta was right

Twee maanden geleden
Ongeveer twee maanden geleden was ik op bezoek bij makelaar 2.0 Guru Janetta Dorsman. We hadden een ontzettend leuk gesprek, onder andere over de inzet van sociale media toen ze me vroeg of ik al twitterde. Ik ontstak in een tirade tegen twitter in het kader van wat de boer niet kent…

Janneta was niet onder de indruk en vroeg me hoe ik aan mijn twitter ervaring kwam. Waarop ik schoorvoetend moest toegeven nog nooit getwitterd te hebben, waarna ik haar plechtig beloofde er direct mee te beginnen, om aldus mijn vooringenomenheid te kunnen onderbouwen dan wel te ontkrachten.

Huwelijksaanzoek
Directe aanleiding voor deze blog is het huwelijksaanzoek wat Janetta kreeg, live, via twitter, tijdens een twitter event. Romantiek 2.0, helemaal van deze tijd, passend bij het bruidspaar. Het maakt niet uit hoe een stel azijnpissende vrijgezellen online reageert. Dat is overigens wel het mooie van social media, hoor en wederhoor. Ik vertelde mijn vrouw over het aanzoek en zij vindt het mega-lief. Mijn eigen aanzoek vond plaats tijdens het avondeten, tussen de aardappels en het toetje.

‘hey, we kunnen ook wel trouwen. Vet feest geven voor onze vrienden’.
‘Is goed, kun je de jus even doorgeven?’

Mooie dingen
Er gebeuren dus mooie dingen op twitter. Nog een voorbeeld; een van onze medewerkers vraagt via twitter hulp bij een strategie onderzoek. Een professor uit de VS biedt spontaal hulp aan, stuurt informatie en blijft begeleiden. Ongekend.

Minder mooie dingen
‘I ’m at de dokter’ (who cares)
‘ga nu slapen, twexit’(who cares)
‘net biefstuk met doperweten gegeten, erg lekker’ (who cares)
etc…

Sommige twitterianen lijken twitter te gebruiken als een soort chat waarbij ze elkaar in een gestage stroom berichten sturen die verder voor niemand interessant zijn. Toegegeven, ik heb nog niet veel ervaring, maar kan me voorstellen dat op enig moment de rest van de wereld zich dusdanig aan die tweets begint te irriteren dat de knop ‘unfollow‘ verleidelijk begint te lonken.

Huizen tweeten
Huizen tweeten door de makelaar lijkt me geen optie. Schieten met hagel. Of…..er moet een techniek komen waarbij je huizen kunt inschieten met relevante hashtags en er is een zoekmachine die consumenten in staat stelt op basis daarvan te zoeken. Daarbij kan ik me wel iets voorstellen..

Hoe dan ook
Had Janetta gelijk. Twitter is van toegevoegde waarde. Punt.

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!