Pagina's

dinsdag 23 februari 2010

Ietsiepietsie ongenuanceerd

Going to the UK..
Dit is mijn vierde blog. Ik heb nu 5 volgers dus met dit gemiddelde moet ik nog ongeveer 10.000 blog’s schrijven om een stoer aantal volgers te krijgen, maar dit terzijde. In mijn eerste blog zei ik dat het over ondernemen zou gaan. En ik heb wat te melden. Want vanavond vertrek ik voor 2 dagen naar Birmingham. Om te bekijken of het voor ons interessant is om in 2011 in de UK te beginnen.

Jongensdroom
Toen ik 14 was fantaseerde ik met mijn vriendje Axel over onze op te starten internationale hotelketen ‘Recoubeau hotels’. Nu ben ik 39 en fantaseer als het over hotels gaat alleen nog over (Paris) Hilton. Maar dat terzijde. Punt is dat het er, 25 jaar later, van gaat komen. Volgend jaar gaan we open in twee landen, naast Nederland. Mijn zoontje zou zeggen ‘vet cool’ en dat vind ik zelf ook, maar dat hoor je niet te zeggen.

Hoor je niet te zeggen?
Ik krijg altijd verschrikkelijke jeuk van mensen die succesvolle ondernemers, waaronder makelaars, afbranden als waren zij niets meer dan op geld beluste, over lijken gaande, mislukte autoverkopers die toevallig de mazzel hebben gehad om zoveel geld te verdienen dat ze een leuke auto kunnen rijden. Ik zou willen zeggen: ‘Rot toch op, zielige loonslaaf die iedere avond, vastzittend in een ongelukkig huwelijk, te lang gestoofde hamlapjes naar binnen schuift, gezeten voor SBS 6, waar je vol wrok naar smakeloze programma’s kijkt, waarin je ziet hoe andere mensen die wel iets hebben geprobeerd hun laatste restje trots opzij zetten, om vervolgens aan te sluiten in de rij voor de voedselbank!’ Maar dat doe ik natuurlijk niet. Ik zet me er overheen.

Tuttuttut…
Ok, misschien een ietsiepietsie ongenuanceerd. Maar lucht wel lekker op! Afgelopen zaterdag mijn huis in verkoop gedaan. Bij een makelaar. Inderdaad, zaterdag. Was geen probleem, op zondag kon ook. Service gerichte makelaar.

Hard werken, vernieuwen, risico nemen, voelen, geven, passie…ondernemen…machtig vak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!