Pagina's

vrijdag 2 april 2010

Ondernemen is het mooiste wat er is

Gisteravond laat kreeg ik een mail binnen die me (weer) deed realiseren dat ondernemen fantastisch is. We maken plannen, beginnen ze uit te voeren, stuiten op onverwachte problemen (tenminste, wij altijd wel), werken hard om ze op te lossen (wat meestal lukt), en dan, na soms maanden van durven, denken, en doen komt het moment waarop we de vruchten van maandenlange inspanningen kunnen plukken.

Een kort moment van verdiende euforie, vaak vluchtig voorbijkomend, in de waan van de dag. Maar wel een moment om even bij stil te staan. Als je makelaar bent het moment waarop je dat object in verkoop hebt gekregen waarvoor je zo hard hebt gevochten. Of waarop je mensen gelukkig hebt gemaakt door hun huis na een lange onzekere periode te verkopen.

Ons moment was gisteravond toen ik een mail binnenkreeg, om 22.53 uur van mijn compagnon en CTO van Wazzup, Ronald. Ik deel de mail graag met jullie.


Beste collega,



Het zal je vast niet ontgaan zijn… en vandaar dit mailtje ter bevestiging… Venum Beta staat live!


De afgelopen maanden hebben we met z’n allen hard gewerkt aan de eerste versie van Venum. En het is gelukt! De applicatie staat live en het resultaat is bijzonder fraai (al zeg ik het zelf). Ik ben er in ieder geval bijzonder trots op!


Natuurlijk is het allemaal nog lang niet af en moet er heel wat water door den Rijn loopen. Maar toch… in een beperkt aantal maanden is het ons gelukt om met een nieuw team, een nieuwe manier van werken (SCRUM) en een nieuwe ontwikkelomgeving (VS2010) een nieuw type applicatie (Silverlight) te ontwikkelen. En dat ging niet altijd van een leien dakje.


Maar goed… hij staat er. Hij draait, hij doet het en jij mag ernaar kijken. Of beter… er van genieten.


De komende maanden gaan we verder om de applicatie helemaal af te maken. Op dit moment bevat de applicatie agenda’s, contactpersonen, objecten, medewerkers, eigen vestigingen en taken, maar over een paar weken kun je er ook verkoop/verhuur opdrachten, zoekopdrachten en taxatie opdrachten mee beheren. En uiteraard documenten mee genereren, zoeken in andermans aanbod, uitwisselen met de VBO, NVM, NWWI, etc. etc. Uiteindelijk zullen we in augustus versie 1.0 vrijgeven en gaat deze versie draaien bij meer dan 1000 makelaarskantoren.
 Tot zover deze update; ga ik nu weer verder met werken :-).


Met vriendelijke groet,

Wazzup Inc.

ing. Ronald Evers


CTO

1 opmerking:

  1. Wazzup Inc. Team, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal. Ik ben benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!