Pagina's

donderdag 29 april 2010

Mijn oude moeder & de makelaar

Mijn oude moeder
Mijn moeder was een weekje op vakantie naar Israel. Mijn moeder is heel oud, ze is nog in de oorlog (die met de Duitsers) geboren. Tijdens de reis van mijn oude moeder besloot IJsland haar wraak over Europa uit te storten in de vorm van een aswolk. Mijn moeder zat dus vast in Israel. Lurkend aan een cocktail aan de rand van het zwembad, zal zij dat minder erg gevonden hebben dan mijn achtergebleven vader, wiens voorraad diepvriesmaaltijden snel slonk, maar dat terzijde. Want tijdens haar gedwongen extra dagen in het beloofde land geschiedde, hoe kan het anders gezien de locatie, een wonder.

Lieverds
Mijn telefoon piepte en gaf een onverwachte melding;

Nieuwe SMS van Mama mobiel

Huh? Dat kan niet, dacht ik. Ja, ze heeft een GSM, maar die ligt altijd veilig opgeborgen en uitgeschakeld in de onderste gewelven van haar enorme lieve oude mama’s tas. Wordt ie niet vies en raakt ze ook niet in de war mocht hij een keer overgaan. Ik maakte me dus zorgen bij deze melding. Er was maar één verklaring mogelijk. De telefoon was gestolen door een kwaadwillende Hamas terrorist die hem nu testte op geschiktheid voor het op afstand laten afgaan van een bom. Ik aarzelde. Bezegelde ik met het drukken op één knopje het lot van 37 winkelende mensen op een marktplein in Jeruzalem of…..klik…..

Van: Mama mobiel

Hallo lieverds, hier mama. Alles goed hier. We blijven nog ff! Kijk op de blog voor alle info. Daar lees je ook wanneer we weer mogen vliegen. Mailen jullie dit even door aan papa?

Geen Hamas terrorist! Deze SMS die door mijn, zoals ik al zei, in de oorlog geboren moeder werd verzonden, is een mirakel, een wonder! Waarom? Nou, omdat ze heeft hem verstuurd. En dat kan alleen door haar GSM daadwerkelijk te gebruiken. Maar (juichend) het gaat nog veel verder!

Mama rulez
In de SMS is onderstaande zin te lezen;

We blijven nog ff!

Zie je?! Niet ‘even’, maar ‘ff’. In regelrechte, authentieke SMS turbotaal. En direct daarna heeft ze het over een blog, om in één ruk door te gaan met het verzoek om pa te mailen. Mijn Pa en Ma, woonachtig in Drenthe, met een leeftijd waardoor wij als kinderen in gedachten de erfenis al aan het verdelen zijn, SMS-en, Mailen en Bloggen. Een wonder geschiedde en…daarmee is het hek van de dam!

Het hek van de dam
Want, makelaars van Nederland, als mijn paps en mams toegetreden zijn tot de wondere wereld van deze technologie (ze hebben pas twee jaar een kleuren tv,en tot twee weken geleden dacht mijn pa dat Google in het snoepvak bij de Appie te vinden was), dan kun je met volle overtuiging zeggen dat iedere Nederlander, ongeacht leeftijd (want mijn ouders zijn dus echt heel erg oud) , is, (of binnenkort gaat) toetreden tot de wondere wereld van de online sociale netwerken.

Dat wij, makelaars en software ontwikkelaars, daar iets mee moeten is nu onvermijdelijk. Ik kan op de eerstvolgende verjaardag van mijn vader namelijk niet voor paal staan. Dus hebben we iets gemaakt wat Vrenz heet. Een applicatie waarmee je sociale netwerken kunt activeren in de makelaardij. Sorry, we moesten wel. Binnenkort meer daarover. Ik ga nu even een tweet sturen naar mijn grootvader dat de I-pads in de aanbieding zijn.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk - en ik heb geweldig gelachen om je blog!

    ps- is je lieve mama toch veilig thuis gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn lieve mamma is veilig, bruin en voldaan weer thuisgekomen om, een half uur nadat ze in Assen uit de trein stapte, de verkoopakte van hun huis te tekenen! Dat was tijdens haar reis verkocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig geschreven! Er vindt volgens mij nu ook een verschuiving plaats. Oudere menen worden kundig met internet en sms en de jongere mensen (en makelaars) verdiepen zich inmiddels meer en meer in WEB 2.0

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!